Strategi 2025: Indtryk, aftryk og fællesskaber

Her er skolens ambition frem mod 2025.

Den slår fem spor an, som både skal hjælpe os til at fokusere vores samarbejde og inspirere til nye måder at lykkes på.

Vi skal arbejde med strategien, så den lever både lokalt og på tværs. De handlinger, vi sætter i gang hver for sig, sammen i teams og afdelinger og på tværs af hele skolen, bliver vores måde at lykkes på. Så tag udfordringen op sammen med gode kolleger, så strategien lever imellem os og så vi lykkes sammen med både eleverne og vores omverden.

Vi gør indtryk – og sætter aftryk.
Valget af os skal sætte sig blivende spor. Vi vil gøre en afgørende forskel med afsæt i gode relationer, stærke fællesskaber, konkret faglighed og inspirerende undervisning. Det skal gøre ondt at undvære os.

Vi er en levende skole og arbejdsplads.
Vi vil prøve, fejle og prøve igen – og når nogen lærer nyt eller lykkes godt, vil vi anerkende og fejre det. Vi vil have højt til loftet og tåle at det slår gnister. Vi vil give plads til både det formelle og det uformelle. Vi vil sammen på skolen dyrke stærke traditioner som forbinder, udfordrer og beruser.

Vi lykkes, når I lykkes.
Vi vil være ambitiøse med eleverne og vores omverden, og vi forventer det er gensidigt. Vi vil dyrke både det faglige, det almene, nysgerrigheden, kreativiteten, karakterdannelsen – og modet til at turde sig til og fra. Vi vil kende vores samarbejdspartnere godt, og vi sætter os gerne i spidsen for den fælles interessevaretagelse.

Vi gør lidt mere for andre, altid.
Vi rækker ud når andre har svære perioder. Vi prøver at efterlade verden lidt bedre. Vi udpiner og overforbruger hverken ressourcer eller hinanden. Vi arbejder imod ulighed og udgør en vigtig forskel for samfundet. Det gør også os selv stærkere.

Vi er afhængige af at kommunikere.
Oplevelsen af sammenhæng skal være tydelig for alle. Sammen med arbejdsgivere og faglige organisationer vil vi fortælle de gode historier, så vi bidrager til det hele billede af vores fagområder.